در حقیقت اسباب بازی در چین درجه اول احساسات کودک را برمی انگیزند. بیشتر این احساسات مثبت هستند. با این حال در طول بازی، کودک ممکن است خشم، آزار، رنجش، غم و اندوه را تجربه کند.
همه این احساسات برای رشد هماهنگ کودک ضروری و مهم هستند، آنها به او می آموزند که ارتباط برقرار کند احساسات خود را درک کند، گفت و گو بسازد، که سهم ارزشمندی در ارتباط با همسالان در آینده است.
اسباببازیها در زمانهای قدیم ظاهر شدند، همانطور که توسط کاوشهای باستانشناسی متعدد نشان داده شد، که یک بار دیگر اهمیت بازی را به عنوان یک روش رشد کودک نشان میدهد.
اولین اسباب بازی ها از مواد طبیعی بداهه ساخته شدند. بچه های مصر، یونان باستان، روم باستان با عروسک های ساده ساخته شده از چمن، خاک رس، چوب بازی می کردند. در روسیه یکی از اولین اسباب بازی ها توپ پارچه ای و البته عروسک بود.
در خانواده های سلطنتی به پسران صندلی های چوبی به شکل اسب داده می شد و عروسک هایی با لباس های مختلف و مبلمان عروسکی برای دختران خریداری می شد.
اسباب بازی ها گران بودند و در دسترس همه نبودند، بنابراین والدین آنها را از مواد بداهه ساخته بودند. اما روند فن آوری ثابت نمی ماند و اکنون بازار کالاهای کودکان با تعداد زیادی اسباب بازی کودکان ساخته شده از مواد مختلف و عملکردهای متنوع نشان داده شده است.
آشنایی کودک با اسباب بازی ها از ماه های اول زندگی آغاز می شود، زمانی که والدین شروع به نشان دادن اولین جغجغه هایش به او می کنند.
تنوع شکل، رنگ، صداهای اسباب بازی های کودکان برای نوزاد بسیار جذاب است. دیری نمیگذرد که کودک خودش بازی کردن را یاد میگیرد بنابراین والدین با این وظیفه مواجه میشوند که کودک را با اسباببازیها آشنا کنند و به او یاد دهند که چگونه با آنها تعامل کند.
ابتدا کودک با لذت تماشا می کند که چگونه والدین با اسباب بازی بازی می کند، سپس سعی می کند خودش برخی از اعمال را با آن انجام دهد (از بزرگسالان تقلید می کند) و تنها پس از مدت ها کودک شروع به بازی خود می کند.
به طور دوره ای با حمایت مادر یا پدر. چنین اقدامات مداوم کودک را برای تعامل بعدی با افراد دیگر، ارتباط در یک تیم آماده می کند.
تمام اطلاعاتی که کودک از طریق تعامل با اسباب بازی و از طریق بازی دریافت می کند بسیار آسان تر توسط او درک می شود، بهتر به خاطر سپرده می شود و در صورت لزوم بازتولید می شود.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.